Kundvård & sälj

Vill man få människor att känna sig speciella måste de få uppmärksamhet. Kunder är människor, du förstår vart jag vill komma. Vill du också ha de nöjdaste kunderna?  Vet man vad som ska göras handlar det om tid och engagemang, det kan jag bidra med.

Kundvård & sälj

Vi vet alla hur svårt det ibland är att få tiden att räcka till. Särskilt när något utöver ordinarie verksamhet ska genomföras. Som exempel kan nämnas särskild uppmärksamhet till viktiga kunder, seminarier, kickoffer, fester och andra event som tar stor kraft att genomföra på ett sätt som gör att era kunder / deltagare känner sig speciella.

Vill man få människor att känna sig speciella måste de få uppmärksamhet. Kunder är människor, ni förstår vart jag vill komma. Det finns inget jobbigare och kostsammare än att förlora en väl inarbetad kund. Oftast gör man inte det för att leveranserna varit dåliga, utan för att de kunderna känner sig tagna för givna. Att få de nöjdaste kunderna kräver ett engagemang.

Genom åren jag arbetat med kundvård har jag ofta känt att viktiga kunder inte alltid får den uppmärksamhet de förtjänar. Visst har det hänt också att någon kund lämnat för att prova andra leverantören.

Ändå vill jag påstå att kunderna till mina bolag alltid haft en hög nöjdhetsgrad. Det kan jag bevisa genom långa relationer och oberoende undersökningar av KNI (Kund Nöjdhets Index). De senaste åren till och med nöjdaste kunderna i Sverige. Jag är stolt över att jag varit med och bidragit till det.

Det är det jag tänker dela med mig av i mitt företag. Det är inga konstigheter. Vet man vad som ska göras handlar det om tid och engagemang.

Hör av dig om det är en bristvara hos er!

Några roller jag tar uppdrag som är:

  • Key account
  • Vårda befintliga kunder
  • Bevaka vad som händer hos kunden
  • Hålla kunden informerad om nya tjänster
  • Få viktiga kunder att känna sig prioriterade av er.
  • Event manager (Mässor, seminarium, kundevent, sport)

Låt oss göra något tillsammans

Tveka inte att höra av dig om du tror att vi kan göra nytta för varandra. Sträck ut handen och berätta om din vision. Din utmaning är min utmaning!